D-NA

Krachtdadige aanpak van agressie

Het aantal agressie-incidenten in onze maatschappij neemt toe. Ook op de werkvloer vindt er grensoverschrijdend gedrag plaats. Met deze opleiding leren medewerkers om verbale en fysieke agressie van collega’s, klanten en cliënten te ontmijnen. Zonder verlieservaring, voor beide partijen.

Samen bouwen aan duurzame organisaties

Je herkent de verschillende soorten agressie en de opbouw ervan.

Je bent je bewust van je natuurlijke reacties op agressie en het effect hiervan op de situatie en op het gedrag van de betrokkene(n).

Je zet gedrag en communicatie in om de situatie te de-escaleren. Je maakt je vaardigheden eigen om bij frustratie-agressie rustig te blijven en actief te luisteren. Je leert hoe je bij bij instrumentele agressie duidelijk en stevig grenzen aangeeft.

Je erkent je eigen grenzen zodat je tijdig uit een agressiesituatie stapt en hulp inroept.

Voor medewerkers en leidinggevenden van organisaties die regelmatig in contact staan met klanten, burgers, patiënten, leerlingen, ouders van leerlingen … en geconfronteerd worden met verbale en of fysieke agressie.

De trainers zijn ervaren in het hanteren van agressie door klanten. Ideaal is dit een opleiding in 1 dag, waarvan 1 dagdeel bestaat praktijksimulaties van eigen cases met een trainingsacteur. Dit is onze standaardaanpak. We stemmen graag verder af voor een offerte op maat.

Met dit thema gingen we al aan de slag bij onder andere volgende organisaties: 

Neem contact op met je samenwerkingspartner bij D-NA of via info@d-na.be, +32 16 98 19 59.

Let’s talk!