D-NA

Heroriëntatie volledige ploeg

Veranderplan en communicatieplan Ketnet

Ketnet is de kinder- en jeugdzender van de VRT.

Ketnet was georganiseerd als een lineair tv-merk. 90% van de mensen maakten programma’s voor tv en 10% was bezig met wat digitale afgeleiden. De doelgroep van Ketnet evolueert echter snel naar alle verschillende kanalen en kijkt veel minder gewoon televisie. Om mee te blijven moest de hele Ketnet-ploeg zich heroriënteren. D-NA maakte samen met de leidinggevenden een veranderplan en een communicatieplan. Die omvatten verschillende soorten sessies, coaching en opleiding. Ook voor het omgaan met weerstand.

Met mooie resultaten:

  • Een andere structuur.
  • Het vrijmaken van capaciteit.
  • De integratie van de twee metiers.
  • Na 1 jaar van intensief veranderen werkt Ketnet nu in 360°-teams.
  • De medewerkers breidden hun competenties uit en vormen nu één grote ploeg.

Verkennend gesprek?